onsdag 20 juli 2011

Första frankrikebilderna

17-19/7
Tråkig men fin första bild från Frankrike. När vi vaknat och krupit ut ur vårt lilla gömställe på morgonen monterade jag fast min fina lilla cykeldator som jag köpt dagen innan i cykelaffären Plum, i Belgien. Min andra gick tyvärr sönder. Det betyder, tråkigt nog att slutsiffran efter resan aldrig kommer bli så hög som jag hoppats (det gick inte att lägga in den gamla siffran i den här nya datorn). Den här är likadan som min förra, fast den lite enklare, billigare modellen. Men äh, nästan skönare att slippa bläddra igenom kalorimätare, cykeltid och annat onödigt när man ska navigera sig i den.
 Det här är alltså en del av min vy varje dag under resan. Fina cykel!
 Vi vaknade upp på ett ganska lerigt ställe, något vi inte noterat när vi satt upp tältet mitt i natten. "Bara att klicka i skorna i pedalerna och ge sig av!"
 Lite svårt att veta var man ska cykla i Frankrike.
 Liten, söt buss i Calais.
 Calais.
 Niklas andra punktering.
 Mysiga små byar.
 Nu börjar backarna (som vi inte saknat sedan Norge), men nedför är ganska nice.
 Många små franska, mysiga byar blir det varje dag.
 Kikar ut ur tältet och möts av vackraste morgonutsikten.
 Så fridfullt att stiga upp till.
Så fort man gjort ordning vagnen på morgonen går Vilse och lägger sig i den och sover en extra powernap innan vi ger oss iväg.
 Praktisk hundlatrin.
Roligaste hund-pissoaren, haha. Vilse fattade snabbt vad han skulle göra där inne. Men alla andra hundra stolpar längs kajen då, fick han inte kissa på dem...?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar