onsdag 20 juli 2011

Hos Carina och Theo i Goes

12-14 juli

Vilka fantastiska människor vi hamnade hos! En natt blev två nätter, som sedan blev tre. Det var delvis på grund av cykellagning, utrustningslagning, klädtvätt, samt regn och storm. Men också för att vi trivdes så himla bra!

Både Theo och Carina var så snälla och hjälpsamma. Theo ritade kartor och skjutsade runt oss. Carina lagade fantastiskt god mat och hjälpte oss att tvätta alla våra kläder. Jag hade dessutom en del saker som hade gått sönder under vägen. Det var stora hål i min cykelväska, i mina byxor (se bild i tidigare inlägg) och mina skoskydd var uppspruckna. Carina erbjöd sig att sy ihop alltsammans! Nästan lite pinsamt att tacka ja till det, men nu efteråt är jag så himla glad. Jag hade aldrig kunnat få ihop det så fint själv.

Vilse fann en kompis i grannhunden Nigel, en sheltiehane. De sprang runt tillsammans på ett stort fält och hade så kul ihop! Nigels matte var också riktigt trevlig, synd att vi inte fick mer tid att lära känna varandra.

När vi cyklade från Goes pratade jag och Niklas en lång stund om hur glada vi var att vi fick träffa dessa människor. Vi kände oss både helt varma inombords och jag är säker på att Vilse också gjorde det. :) 

Här kommer några bilder från besöket i Goes:
Så här mysigt var det hos Carina och Theo. Vi kände oss verkligen välkomna!
 Om det var en av oss som verkligen kände sig som hemma, så var det Vilse. Efter bara ett par minuter hoppade han upp och la sig till rätta på den här pallen med fällarna och den platsen blev sedan lite som hans egen under de tre dagar vi bodde där. I princip hela tiden när vi uppehöll oss på undervåningen låg Vilse på sin pall.
Maten var gudomlig!
 Buhuu. Kör man över stora glasbitar måste man kassera och köpa nytt, även om det är punkteringsskyddat. Det höll för punktering i alla fall! Det här var bakhjulet. Jag är så glad att det höll! Med det här jacket hade det kunnat explodera vilken sekund som helst, precis framför nosen på Vilse.
Theo gav oss en karta där han ritat ut vägen till cykelaffären. Vi blev verkligen överraskade. Så stor!
 Vi var låång tid i cykelaffären. Jag köpte ett nytt däck (Continental Travel Contact) och Niklas köpte en ny, fin Ortlieb-väska. Vilse sov, som han alltid passar på att göra i affärer.
 Sen blev det pyssel (älskar pyssel). Bestämde mig för att sätta de nya tunnare hjulet där fram och det grövre, punkteringsskyddade där bak.
 
Titta och lär unge man.
Dag två blev vi bjudna på fin fiskrestaurang! :D
 MUMS! Kibbling var så otroligt gott! Tallriken var enorm och till det här fick man en skål pommes. Vi åt oss alltså rejält mätta.
 Gladaste restaurangsällskapet. :)
 Hund fick följa med in på restaurangen, inga problem! Vilse sov gott i sin iglo under hela besöket. En liten podengo som får vara med om ett sådant här äventyr behöver all sömn han kan få.
 Efteråt fick vi se en stor ostronodling.
 Det fanns en hel del av dem.
Det blev en väldigt trevlig liten utflykt!
Sen köpte vi med oss lite körsbär hem.

Carina och Theo, vi kan inte tacka nog för er gästfrihet! Hoppas vi ses snart igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar