onsdag 20 juli 2011

Ett otroligt sammanträffande

När jag pratade med min morfar och hans flickvän, Ulla, om vår resväg genom Holland, utbrast de "då måste ni ju hälsa på Carina (Ullas dotter) och Theo i Goes!". Eftersom vi hade vägarna förbi tyckte jag att det lät som en väldigt trevlig idé.

När vi så började närma oss smsade jag min mamma för att höra om hon hade Carinas mailadress och det hade hon. Eftersom jag inte visste om jag skulle ha batteri på mobilen försökte jag lägga mailadressen på minnet. Namnet visste jag redan, så jag satsade på att komma ihåg adressen efter @. Jag kom ihåg det och mailade carina@domännamnet.nl. Jag skrev att Willy och Ulla hade berättat att de bodde i Goes och att vi gärna kom förbi och hälsade på om vi fick. Jag berättade också lite om resan och gav länken till min blogg.

Dagen efter insåg jag att jag hade mailat fel. Det skulle vara efternamnet, inte "Carina". När jag fick tag i Internet nästa gång hade jag dock fått ett svar från Carina. Men det var en annan Carina. Hon svarare på svenska att hon kanske börjat bli lite senil, för hon mindes varken vem Willy eller Ulla var. Jag svarade att jag råkat skicka till fel Carina och la till "Så lustigt, då finns det alltså två svenska Carina i Holland. Men ni bor inte i Goes antar jag?". Det  visade sig att den här Carinan bodde i Vlissingen, bara tre mil från Goes! Hela hennes familj var dessutom helt cykelfrälsta. :) Vi var så välkommna att hälsa på!

Nu när vi träffat dessa fantastiska kvinnor och lärt känna dem lite har vi konstaterat följande likheter mellan dem:

¤ Heter Carina
¤ Hade väldigt lika efternamn som ogifta
¤ Födda i Sverige
¤ Födda 1958 (53 år)
¤ Bott i Holland i 21 respektive 24 år
¤ Träffade sina Holländare för ca 30 år sedan
¤ Har två söner (21 och 24, resp. 17 och 19 år)
¤ Bor i samma provins (3 mil från varandra)
¤ Är båda intresserade av handarbete

Vi har uppmanat dem både att ta kontakt med varandra, vilket de sagt att de ska göra. Hade varit så kul om det här lustiga sammanträffandet kunde leta till en långvarig vänskap. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar