lördag 9 juli 2011

Sammanfattning: Tyskland

Billig mat
Med tanke på hur mycket jag drog över min matbudget i Norge var de tyska priserna väldigt välkomna.

Lite svårt med språket
Att tyskarna inte pratar engelska är väl känt. Men när de inte ens pratar engelsak på turistbyråerna kan man bli lite frustrerad. Med Niklas skolengelsak klarade vi oss ändå ganska bra.

Cykelvägar, men väldigt slitna sådana
Jag har cyklat genom Tyskland tidigare, men inte så mycket i norra Tyskland. Eftersom jag  hade en ganska possitiv bild av Tysklands cykelvägar sen innan blev jag ganska besviken den här gången. Det finns visserligen många cykelbanor, i princip överallt längst lansvägarna, men kvalliteten är dålig. Det är gropar och rötter som sprängt genom asfalten och detta gör såklart att man inte kan hålla en särskilt hög hastighet, specielt inte om man har en sovande hund bak i vagnen. Väldigt frustrerande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar