onsdag 24 augusti 2011

Några sista Frankrikebilder

Den där jäkla (trasiga, blöta, skitiga) kartan. Jag är glad att vi slipper den nu!
 Tur att man cyklar relativt långsamt så att man har en ärlig chans att hinna tyda skyltarna. ;)
Finaste lilla meddelandet fick vi av en flicka i familjen vars tomt vi hade fått lov att slå läger på. De trodde nog att vi var holländare. :)
Det var när vi cyklade ut på morgonen vi såg lappen de satt upp på en påle vid vägen (till vänster i bild). Vi blev jätteglada! Sen skrev ett litet tackmeddelande (med bloggadressen) längst ner på lappen innan vi cyklade vidare. Hoppas de hittade hit! I så fall, stort tack!
Ofta har vi dock ingen att fråga om tältplats, som till exempel i centrala Nantes. Haha, nu ser jag att tältet inte alls syns på den här förminskade bilden, men i alla fall, någonstans där till höger i buskaget står:
 
Mitt och Vilses Kanghai-tält, köpt för 22 euro på E´Leclarc (typ Coop Forum). Lite för högt och lite för rött på toppen för att passa våra behov. ;) Samt lite för tungt (4 kg...) och ganska mycket för kass kvallitét. En tjej på en camping utanför Ascain blev dock superglad när hon fick det.
Alltså, jag kunde inte motstå Vilses tjat om en egen vattenflaska att sätta på vagnen... Och den kostade bara 3 euro, så en sådan fick det bli. Så himla söt! Det står "racing boy" på den och det är en bild på en hund. Och så är den precis i vagnens färger också.
Jag bara "åh, sorterar du dina saker?!". Han bara "eh, nä"...
 ..."jag inventerar mitt snus."
 Coolaste linbanan ever. En platå som åker över från sida till sida.
 Niklas pallar inte ta av flaskan.
 "From Sweden with love!"
Och jag älskar tillbaka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar