lördag 6 augusti 2011

Tillägg 2

Jag köpte som sagt ett nytt tält igår (se inlägget nedan). :)
En bild på när jag stolt håller upp mitt nya, fina tält som är såhär litet och kompakt och som endast väger 2.1 kg!
  
Niklas bestämde sig för att dokumentera premiäruppsättningen. Anade oråd kanske?
Haha, det tog ungefär två minuter innan första felet upptäcktes. ;D
En metallring som skulle vara fastnitat låg löst på nylonbandet. Så där kunde man inte sätta i stången.
Tejpade sömmar är toppenbra, men man måste vara försiktig så att man inte råkar tejpa fast något annat i rena farten. Den här öglan var jag tvungen att slita ur för att kunna sätta upp tältet och då var sömmen inte tejpad på det stället längre.
 De hade också råkat sy lite över dragkedjan, haha.
Men hur som helst, med ett par provisoriska lösningar fick jag upp tältet och det var såhär fint! Det visade sig inte vara helt vattentätt, men det annars var det riktigt fint inuti! Det är egentligen gjort för två personer, men jag skulle inte vilja ligga på sidorna där inne. Det är som ni ser jättehögt i mitten, men tältduken hänger ner på sidorna så man skulle blivit helt blöt om man låg där (eftersom det läckte vatten genom tyget). Det var i alla fall helt perfekt storlek för en människa i mitten och en liten podengo i iglo på sidan! Synd att jag nu måste cykla tillbaka till Intersport igen och reklamera det här tältet också.

Jag har i alla fall fått klartecken på att jag kan skicka tillbaka mitt Nordpol Fagerfjelltält för reklamation, så jag ska ner till postkontoret i center ville om en stund. Sen skickar de förhoppningsvis ett nytt tält (hoppas på att få en enmanstält istället) till Frankrike eller Spanien. Måste bara ha ett annat tält så länge. Helst vattentätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar